Saturday, November 19, 2011

cuka. suki ade test. TEST??

assalamualaikum semua..
ape kabo?? sihat? hope korg gak sihat seperti aku tau. amiin.. :)
act na stori sal due2 paper ni malam tadi.
tapi akibat terlampau brutal taasub dok ubah rupa blog ni.
*menulis dengan mata yang kuyu.aku rasa ikan puyu pun lagik besar kot*

meh dengar cite aku sal due2 paper ni..
memula aku na stori sal paper MGT417..
mesti korang tertanya an binate nye MGT417 uh.. *xnk tanya pun* ade aku kesah??


MGT417
Course Name: Information System In Business.
Taking In: Semester 1 Degree in Business Management.
Lecture Time: 2 hours.
Tutorial Time: 2 hours.
Lecture's Name: Encik Amirul Hafidz (L). Puan Hasyiella (T).

sikit info sal mgt417 ni..
nampak cam senang an subjek ni.. *ala.. pasal IT je pun. asal kecoh sangat doe*
memula aku pun pk easy gak sebab name pun IT an..
aku pun pg klas uh. dgr lecture uh pok pek. pas uh, habis klas, balik kolej.
sedar xsedar.aku da blaja sampai chapter 6 da skang ni.
tapi in reality.. aku xtahu ape yang aku da blaja and ape yang aku da baca for this subjek ni..
*pi la baca textbook uh ha. jgnla dok on9 je.*
ok. aku ngaku aku ni malas rajen gakla on9. tapi an buku uh tebai benor.
tiap kali aku na baca buku je.. katil2 uh dok lambai kat aku...
*kate nak si MEGAT uh suka kat hang. cane ni? blajo xnak. haish*
xpela.. biarla die carek org lain #sedih tapi xnak ngaku. ego bena aku ni ha#
*tengok uh org suh die jd motivated sikit xmo.. ama.ama*

apela yang aku da dok kalut kerepek merepek kat atas uh.
ape yang pasti, aku perli perlu tanamkan perasaan suke+sayang+love gile kat MGT417 ni.
sebab markahnye masuk pointer aku sem ni.
so na xnak, aku mestila kene blajo rerajin dan dapatkan yang the best untuk sem ni!!
mesti.wajib.afdhal.

MGT420
Course Name: principles In Management.
Taking In: Semester 1 (Degree In Business Management).
Lecture Time: 2 hours.
Tutorial Time: 2 hours.
Lecturer's Name: Encik Mohd Fazly Bin Mohd Razali.

sikit info sal subjek ni..
memule dok pikiaq gak apela kaitannye management ni dgn course aku ni ha.
*pelik gile. ade ke patut amek kos sumber manusia tp ade kos pengurusan la pulok*
lepas dah lame dok blajaq subjek ni.
akhirnye aku dapat buat satu konklusi ni.
Kos aku pengurusan sumber manusia. so, mmg dah deal dgn manusia. so dalam pengurusan uh memang ko mmg akan dealing dgn humans an. so, ade kaitan gilela nape ko kne amek subjek uuh. 
memula mmg pening blaja subjek ni. tapi pas lelame uh, aku makin suke dgn subjek ni.
*beze beno dgn MGT417 uh ha*
subjek ni tells us dat yang bile kite da start keje nanti, kita akan face dgn many people kat luar yang ade different personalities. so, dgn adenye subjek ni, aku dptla tahu macam mana na handle diorg nanti.. :)

da nampak melalut menyapu merapu benar aku ni ha.
back balik ke tajuk post aku ni.
act aku mmg da tahu da yang akan ade due test (MGT417& MGT420) pas cuti raya haji nanti.
tapi akibat dok suka sangat cuti uh *bukan lame sangat pun. seminggu ja*
mmg segala bende yang berkaitan dengan uitm ni hah, aku isytiharkan CUTI BERKABUNG sebab tuan punya buku nak happy sedih dgn family die. *baru due bulan xbalik kot. kalo blaja oversea uh, cane lak erk*


cuti seminggu pun habis.
TAPI aku dah la xbace pape sal due-due subjek uh ha.
aku pun kate gini kat diri aku "rilexla. test jumaatla. hari ni baru hari ahad."
*tengok uh, TANGGUH lagi keje uh.haish, xsedao diri. final exam da nak dekat*
p/s dr aku buat korg yang bace post aku ni:
JANGAN SUKE TANGGUH KEJE!! SUMPAH BAHAYA GILE. AKHIRNYA KEJE2 UH MAKAN TUAN TAU!!


akhirnya hari yang ditunggu uh pun tibe.
akibat dok terbongkang kat katil terlalu lame semalam.
dicampur dengan facebook-ing dan tweet malam tadi.
aku pun xbacela buku.

aku kate kat hatiku malam tadi
"rilexla test uh petang dgn malam. pagi uh aku bacela betui3 nanti."
*sumpah. xsedo diri. esok nak exam. esok jugak pi bace buku. bahaya ni. don't do this at home k??*
tup.tup. esok pun menjelma.
bangun pagi2 uh terus tengok jam..
Ya Allah, dah pukul 6.30 pagi da..
bace buku pun dak lagi!! pukul 3 petang nanti ade test.
pukul 8.30 nanti pun ade test jugak.
pergh, macam mane ni..
*hah. kan dah kalut. padan muka hang. suruh bace buku awai xnak. PEMALAS!!!!*


aku pun pk. kalo aku study kat bilik ni. mesti aku akan xkan bace buku punyela.
so, aku amek keputusan pg blaja kat bilik study.
so, turunlah aku ke bilik study dengan buku2 aku.
sampai bilik uh, aku nmpk ex-housemate aku, Alia dgn Dayah.
diorg pun na test same dgn aku gak nanti.
aku pun amek buku. dengan lafaz BISMILLAH. aku pun baca la..
*itupun baca mana yang spot je. yang xdek spot uh, mmg xsentuhla*
aku baca mmg xmasuk papela. asyik dok berangin berangan je. dok pk bende lain.

dalam pukul 12.50 uh, aku pun nyibuk kat meje member aku uh.
Alia.. Dayah.. jom kite tengok spot punye jom.
aku dah la xbace lagi doe. sat lagi na test ni.
#muke cuak kalah baju kesat aku#
so.. kitorg dok revised sal soalan spot uh jela.
yang lawaknye. kitorg hafal dgn siap gayenye skali.
bile xingat je.. tengok kat gaya yg related dgn isi uh.
mmg gelak lagi banyak dr menghafal la kan.

jeng.jeng.jeng.
waktu test uh pun tibe..
so, kitorg uh pun pgla masuk dewan dahlia uh.
bukak2 je kertas soalan uh.. alhamdulillah.. segala spot yang kitorg revised tadi uh masuk test uh..
aku pun jawabla dengan penuh gaya karisma khusyuk gilela..
#ape yang dibace uh masuk test kot! senyum mmg smpi ke telingala an..#
so.. bile aku jawab uh, sir aku uh lalu lalang dkat aku. pas uh, usha paper aku. gelak2.
yg aku ni pelik la. asal sir aku ni gelak2 sal answer aku ni? salah ke? arghh.. lantakla.. ade aku kesah??
aku pun hantarla paper uh bile da sampai waktunye.. :)

dalam pukul 6 petang uh.
aku pun turun bilik study. #blaja dgn Alia & Dayah untuk satu lagi subjek# 
roomate aku Tina pun joint skali.
kitorg study mmg ikut spot soalan.
*iyela da name pun last minute study*
so.. kitorg pun buatla gaye pelik2 supaya kitorg dapat ingat isi2 uh.
sampaila pukul 7.45 malam.
kitorg test kat dewan lama *org pggl dewan ni dewan ketuhar.. nak tahu nape?? nanti k??*
dengan gaya mmg cuak happy nak test uh..
so, kitorg pun masuk untuk jawab test uh..

jeng.jeng.jeng
actually ape yang kitorg bincang uh masuk..
walaupun xsame.. tapi berguna jugak ape yang kitorg baca+buat gaya uh ha..
Syukran Ya Allah.. :)
jawab punye jawab.. xsedor masa snanye awal lagi bile aku habis jawab uh..
tapi.. sebab nak tunggu cik Tina ni.. #nak balik skali dengan die#
so.. aku pun tunggula.. sampaikan sir aku subjek test aku ptg tegur..
sir a: saya rasa awak dah lama dah siap.. tapi asal xhantor lagi paper uh??
aku : sir awal lagila.. habis pukul 10.40 malam an??
sir a : if u confident dgn ur answers uh, that's enough k??
aku : ok sir. tapi saya nak tunggu jugak. nak tunggu kawan saya yang depan ni habis dulu..
sir a: okay. kalau awak nak hantar pukul 12 malam nanti pun boley jugak. tapi kitorg xkan tunggu k??
aku: tukar topik. sir, how's test ptg td? ok?
sir a: saya da siap mark da. herm.. muke xikhlas na jawab
aku: hah.. biar betol sir?? muke mmg terkejut gile. ok x sir mark diorg uh??
sir a: nape xcaye?? betul la sir da siap tanda. tapi budak IB la. diorg ade dalam 20 org je..
then sir a pun pg dr tempat aku..

xlame pas uh, sir MGT420 aku pun datang kat meja aku.
die tengok aku da siap agaknye, tapi xhantar lagi.. :)
#tunggu Tina siap, baru aku hantar#
so.. die cek an kertas aku..
sir f: mesti xjawab question 2 an?? dapat spot soalan erk??
aku: haah.
sir f: ok. boley skor ni..
aku: iye ke?? alhamdulillah sir..
sir f: tapi saya gone through macam uh jela iye..
aku: xpe sir.. hope2 kate2 sir uh dimakbulkan.. AMIIN :)

so.. aku dan Tina pun balik kolej dan tidur sepuas2nye..
*bukan ko da tidur lame ke ama?? :)*


Moral of  this post: 
1. Jangan suke tangguhkan kerja.. xbaik. tengok macam aku uh, ape jadi? hah. padan muka aku, tol x??
2. Jangan suka study last2 minute ni ha. bahaya gak. kalau nak merana gile2 bile da na start exam uh, tryla macam aku. :)
3. Kalau suke sangat study last2 minute uh, jangan study sorang2. bahaya gak. sebab bile study sorg2, takut kite dok kalut sangat.. semua xmasuk dlm otak. so, amalkan study in grouping k?? :)
4. Kene pandai carek soalan spot yang mengena k?? *bukan xley ikutkan sangat ke spot2 soalan ni* memang betui kite xley percaya sgt kat spot uh.. tapi rasanye kalau kat U ni, rajin2 tanya kat lect uh sal spot soalan ni. sebab diorg yang buat soalan dan diorg gak yang tanda jawapan kite. so?? :)



okla. da melampau sangat aku dok menulis menaip sal post ni.. :)
aku pun na amek angin luar sat..
ape2 pun, siape yang bace post aku ni..
hope korg2 sihat selalu iye. sape yg sakit uh, silalah jumpe doktor cepat2 tau. skang ni macam2 penyakit ade. sentiasa jugak jaga kesihatan korang k?? :)

*beberapa hari sebelum ni. dapat berita sal lecturer arab aku meninggal. terasa bagaikan mimpi, sebab seminggu sebelum uh kitorg dapat jumpe die lagi. blaja+gelak+dgr nasihat dari ustaz uh.
Al-Fatihah kepada Ustaz Radzuan yang telah kembali ke rahmatullah. Semoga rohnye dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama-sama orang yang beriman. Amiin..*


~iniamaliapunya.blogspot.com~











No comments:

Post a Comment